خدمتی دیگر از شرکت مهندسی بهین ترسیم

استعلام اصالت سند مالکیت – تک برگی و دفترچه ای

استعلام اصالت سند مالکیت – تک برگی و دفترچه ای

استعلام اصالت سند مالکیت

مشاوره قبل از خرید ملک  با انالیز ملک : در قوانین متعددی مانند قانون آیین دادرسی مدنی و کیفری، شواهد اثباتی برای دعواها مشخص و پیش بینی شده است. سند، که یکی از مهمترین شواهد اثباتی است، در دعاوی حقوقی و کیفری استفاده می شود و برای اثبات مالکیت افراد بر ملک یا زمینی که ادعا می کنند، کاربرد دارد. بنابراین، از زمان های دور تا کنون، انواع متفاوتی از اسناد به وجود آمده است.
یکی از این انواع، سند مالکیت است که خود شامل انواع متفاوتی مانند سند تک برگی و سند دفترچه ای است. با توجه به اینکه امکان تقلب در اسناد و استفاده نادرست از آن ها وجود دارد و در نتیجه، حق مالکیت افراد ممکن است ضایع شود، روش هایی برای شناسایی اصالت سند مالکیت در نظر گرفته شده است. بنابراین، افرادی که قصد خرید ملک دارند، باید از طریق این روش ها، از اصالت سند مالکیت ملک مورد نظر خود مطلع شوند.
به همین منظور، در این مقاله، قصد داریم روش های شناسایی اصالت سند مالکیت را مورد بررسی قرار دهیم و سپس، چگونگی و مراحل انجام این کار را در مورد اسناد تک برگی و دفترچه ای توضیح دهیم و در نهایت، سیستم شناسایی اصالت سند را معرفی کنیم.

استعلام اصالت سند مالکیت با انالیز ملک

روش های تشخیص اصالت سند مالکیت چیست؟

بر اساس ماده 1284 قانون مدنی، “سند” هر نوشته ای است که در دفاع یا دعوی قابل استناد است. بر این اساس، سند در دفاع یا زمان ارائه دعوی به عنوان شواهد اثبات استفاده می شود. قانونگذار، سند را به دسته های مختلف تقسیم کرده است؛ بر اساس ماده 1286 قانون مدنی، اسناد را به دو دسته عمده تقسیم می کند: اسناد عادی و اسناد رسمی. سند رسمی، سندی است که توسط مامور دارای صلاحیت و در مراجع رسمی تهیه شده است.
از زمان های قدیم، افراد همیشه بخشی از سرمایه خود را برای خرید ملک و پس انداز پول صرف کرده اند. از آنجا که اثبات مالکیت بر زمین ها و املاک بسیار مهم است، انواع مختلفی از اسناد ملکی مانند سند تک برگی و دفترچه ای وجود دارد و به این ترتیب، افراد می توانند با استفاده از این اسناد، مالکیت خود را اثبات کنند.
با توجه به اهمیت سند در اثبات مالکیت و با توجه به اینکه امکان تقلب در سند و استفاده نادرست از آن وجود دارد، همیشه باید اصالت سند مالکیت و اعتبار محتویات و مندرجات سند رسمی ملکی که قصد خرید آن را داریم، بررسی شود. در این زمینه، روش هایی برای تشخیص اصالت سند مالکیت تک برگی و دفترچه ای و سایر انواع سند وجود دارد که عبارتند از:

روش هایی تشخیص اصالت سند مالکیت تک برگی

1: تشخیص اصالت سند مالکیت از طریق سامانه تصدیق اصالت سند مالکیت در آدرس ssaa.ir
2: تشخیص اصالت سند مالکیت از طریق سامانه ثبت من در آدرس my.ssaa.ir
3: تشخیص اصالت سند مالکیت با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک
لازم به ذکر است، بررسی اصالت سند توسط کارشناس دادگستری، از نظر جعلی بودن یا نبودن آن، در پرونده های حقوقی و کیفری، نیز یکی از روش های بررسی اصالت سند مالکیت در دادگاه ها است. پس از توضیح روش های تشخیص اصالت سند مالکیت، در ادامه، درباره چگونگی تشخیص اصالت سند مالکیت تک برگی از طریق سامانه خاص به این موضوع، صحبت خواهیم کرد.

در عرصه معاملات ملکی که هر روز پیچیده‌تر می‌شود، اطمینان از اصالت اسناد و مدارک مربوط به ملک، از جمله سند تک برگی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شرکت آنالیز ملک ، به عنوان یک موسسه متخصص و معتبر، با انجام تحلیل و انالیز دقیق ملک و استعلام‌های ضروری، در جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی و مالی آتی نقش مهمی ایفا می‌کند.

انالیز ملک: قبل از انجام هرگونه تعهد مالی، شرکت آنالیز ملک با استفاده از دانش فنی و تجربه‌ی وسیع خود، به بررسی دقیق اسناد و مدارک ملک می‌پردازد. این بررسی شامل استعلام اصالت سند تک برگی، کنترل وضعیت ثبتی ملک، و اطمینان از نبود هرگونه بار مالی یا حقوقی بر روی ملک است. شرکت آنالیز ملک با دسترسی به منابع و اطلاعات به‌روز، تمامی استعلام‌های لازم را دریافت و تحلیل می‌کند تا مشتریان با اطمینان کامل به خرید ملک بپردازند

سامانه تشخیص اصالت سند مالکیت

در بخش قبلی، به تقسیم بندی اسناد به دو دسته سند عادی و رسمی اشاره کردیم و روش های تشخیص اصالت سند مالکیت تک برگی و دفترچه ای که هر دو نوعی از اسناد رسمی هستند را بررسی کردیم. همچنین، به این نکته اشاره کردیم که یکی از روش های تشخیص اصالت سند مالکیت، استفاده از سامانه تشخیص اصالت سند و سامانه ثبت من است. در این بخش، قصد داریم تا این سامانه ها و امکانات آن ها را معرفی کنیم.

سامانه تشخیص اصالت سند مالکیت، سامانه ای است که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک برای استعلام اصالت سند مالکیت ایجاد شده است. افرادی که دارای سند مالکیت تک برگی هستند، می توانند با مراجعه به آدرس این سامانه یعنی ssaa.ir و انتخاب گزینه تصدیق اصالت سند مالکیت، این کار را انجام دهند.

این سامانه علاوه بر امکان تشخیص اصالت سند مالکیت که یکی از موارد مهم در خرید خانه است، دارای امکانات دیگری نیز می باشد. این امکانات شامل دسترسی به اطلاعات مناقصه ها و مزایده ها، خدمات مربوط به ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، امور مربوط به مالکیت معنوی و دسترسی به سامانه های مرتبط با آن، خدمات مربوط به اجرای اسناد رسمی و سایر موارد می باشد.

سامانه ثبت من نیز یکی دیگر از سامانه هایی است که برای استعلام اصالت سند مالکیت تحت نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایجاد شده است. این سامانه در آدرس my.ssaa.ir قابل دسترسی است و امکان استعلام ممنوع الخروجی، خدمات مربوط به املاک و اسناد کاداستار و اطلاع از موقعیت مکانی دفاتر ازدواج و طلاق را فراهم می کند.

نحوه و مراحل تشخیص اصالت سند مالکیت تک برگی

در بخش قبلی، ما در مورد مفهوم سند بحث کردیم و اشاره کردیم که سند تک برگی و دفترچه ای از انواع سند مالکیت هستند. همچنین، در مورد اهمیت و روش های تشخیص اصالت سند مالکیت توضیح دادیم. در این بخش از مقاله، می خواهیم روش تشخیص اصالت سند مالکیت تک برگی را با استفاده از مواردی مانند شناسه یکتا سند مالکیت بررسی کنیم. اما قبل از توضیح در مورد تشخیص اصالت سند مالکیت تک برگی، ابتدا این نوع سند را تعریف می کنیم.

سند تک برگی، یکی از انواع اسناد رسمی است که مالکیت فرد را بر ملک یا زمین اثبات می کند. این نوع سند، در مقایسه با اسناد گذشته، به صورت سیستمی و مکانیزه و در یک برگه A5 صادر می شود. بر روی سند تک برگی، کروکی ملک و تمام جزئیات و اطلاعات مربوط به ملک به صورت چاپی درج شده و به همین دلیل، امکان جعل در این نوع اسناد بسیار کم است.
برای تشخیص اصالت سند مالکیت تک برگی، می توان از سه روش استفاده کرد.

روش های تشخیص اصالت سند مالکیت تک برگی

یکی از این روش ها مراجعه حضوری به اداره ثبت اسناد و املاک است، روش دیگر مراجعه به سامانه ssaa.ir برای سندهای تک برگی قدیمی که رمز تصدیق ندارند و روش سوم مراجعه به سامانه ثبت من با آدرس my.ssaa.ir است. در زیر، نحوه تشخیص اصالت سند مالکیت تک برگی را از طریق استفاده از سامانه ssaa.ir توضیح خواهیم داد.

ابتدا، آدرس سامانه تشخیص اصالت سند مالکیت تک برگی، یعنی ssaa.ir را در مرورگر خود جستجو کنید تا وارد صفحه ای شوید که شبیه به صفحه زیر است، سپس از قسمت میز خدمات الکترونیک، بخش استعلامات ثبتی، گزینه تصدیق اصالت سند را انتخاب کنید.

 

تشخیص اصالت سند مالکیت تک برگی

در این مرحله، اطلاعاتی مانند استان، واحد ثبتی، کد ملی، نوع سند و شماره دفتر الکترونیک را وارد کنید و سپس گزینه بررسی را انتخاب کنید.

برسی اصالت سند مالکیت تک برگی

بررسی اصالت سند مالکیت تک برگی

همانطور که اشاره کردیم، برخی از اسناد تک برگی قدیمی هستند و رمز تصدیق ندارند، در حالی که برخی دیگر که تاریخ صدور آنها جدید است، دارای رمز تصدیق هستند. افرادی که می خواهند اصالت سند مالکیت تک برگی خود را که دارای رمز تصدیق است، بررسی کنند، می توانند از طریق سامانه ثبت من اقدام کنند که مراحل آن به شرح زیر است:

ابتدا، آدرس سامانه ثبت من، یعنی my.ssaa.ir را جستجو کنید تا وارد صفحه شوید و سپس از بین گزینه های موجود، گزینه اسناد رسمی را انتخاب کنید.

نحوه و مراحل تشخیص اصالت سند مالکیت تک برگی

بررسی اصالت سند مالکیت دفترچه ای

استعلام تک برگی و دفترچه ای مراحل

در این مرحله، گزینه تصدیق اصالت سند را انتخاب کنید.
بررسی اصالت سند

استعلام اصالت سند

در این مرحله، با وارد کردن رمز تصدیق و شناسه سند و انتخاب گزینه بیاب، می توانید اصالت سند تک برگی خود را بررسی کنید.

بررسی اصالت سند مالکیت تک برگی

پس از توضیح در مورد نحوه و مراحل بررسی اصالت سند مالکیت تک برگی، در ادامه، می خواهیم در مورد نحوه بررسی اصالت سند مالکیت دفترچه ای صحبت کنیم و بگوییم که برای انجام این کار، متقاضی باید به کدام سامانه مراجعه کند و چه اطلاعاتی از سند برای استعلام نیاز دارد.

روش و مراحل بررسی اصالت سند مالکیت دفترچه ای

در بخش های قبلی، در مورد چگونگی بررسی اصالت سند مالکیت تک برگی که یک سند رسمی است، توضیحاتی ارائه کردیم و اشاره کردیم که بررسی اصالت این نوع سند، برای متقاضیان آن، از سه روش مختلف، امکان پذیر است. در این بخش از مقاله، قصد داریم در مورد چگونگی بررسی اصالت سند دفترچه ای صحبت کنیم و توضیح دهیم که بررسی اصالت سند مالکیت دفترچه ای، به چه شکلی است.
سند دفترچه ای یا به عبارت دیگر سند منگوله دار، نوعی سند مالکیت است که نشانگر مالکیت افراد بر زمین یا ملک است. اطلاعات سند دفترچه ای، به صورت دست نویس است و از این رو، امکان تقلب در آن، بسیار بالا است. همین موضوع، ضرورت بررسی و تشخیص اصالت این نوع سند را، بیشتر می کند.
در مورد روش بررسی اصالت سند مالکیت دفترچه ای باید گفت، متاسفانه، در حال حاضر، امکان استعلام اینترنتی برای بررسی اصالت سند مالکیت دفترچه ای یا منگوله دار وجود ندارد و متقاضیان برای بررسی اصالت این نوع سند مالکیت، باید به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کرده و درخواست خود را برای بررسی اصالت سند مالکیت دفترچه ای ارائه دهند.

اگر نیاز به بررسی اصالت سند مالکیت دارید، می‌توانید از خدمات شرکت‌ انالیز ملک استفاده کنید. ما می‌توانیم  استعلام‌های لازم را از اداره ثبت اسناد و املاک دریافت کرده و به شما ارائه دهیم . از این راه می‌توانید بدون نگرانی از اصالت سند، مالکیت خود را تأیید کنید. جهت دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید :

 09125653320

در نهایت، اهمیت دقت و حساسیت در فرآیند خرید ملک و استعلام اصالت اسناد آن، بیش از هر زمان دیگری آشکار می‌شود. شرکت آنالیز ملک با ارائه خدمات تخصصی و دقیق، نه تنها به حفظ سرمایه‌های مالی کمک می‌کند، بلکه اطمینان و آرامش خاطر را برای مشتریان خود به ارمغان می‌آورد. با تکیه بر تجربه و دانش فنی، شرکت ما متعهد به ارائه راهکارهای موثر و اطلاعات شفاف است تا مشتریان ما در تمامی مراحل خرید ملک، تجربه‌ای بی‌دغدغه و مطمئن داشته باشند. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد نقش مهم استعلامات و تحلیل‌های ملکی را در تضمین یک معامله موفق و بی‌دردسر برای شما روشن سازد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.