خدمتی دیگر از شرکت مهندسی بهین ترسیم

تبدیل قولنامه به سند رسمی

تبدیل قولنامه به سند رسمی

در این مقاله از آنالیز ملک قصد داریم اطلاعاتی درباره تبدیل قولنامه به سند رسمی ارائه دهیم. در حقیقت، قولنامه یک نوع نامه یا سند است که بر اساس آن، تعهدی برای انجام یک معامله یا خرید و فروش بین دو طرف ثبت می‌شود. اگر متن قولنامه با قانون صریح متعارض نباشد، اعتبار دارد. بر اساس ماده ۱۰ قانون مدنی، قراردادهای خصوصی برای افرادی که آن را بسته‌اند، در صورت عدم مخالفت با قانون صریح، اجرایی است.

بنابراین، قولنامه برای ایفای تعهد بین دو طرف تنظیم می‌شود که هر دو طرف با رضایت کامل تعهد به انجام کاری یا خرید و فروش مالی می‌دهند. اگر هر یک از افراد امضای آن را رد کنند یا تصمیم به فسخ آن بگیرند، باید خسارتی را به طرف دیگر پرداخت کنند.

مزایا و معایب تنظیم قولنامه

برای تنظیم قولنامه، باید از دانش حقوقی استفاده کرد تا خسارت‌های کمتری به طرفین قرارداد وارد شود. معاملات املاک به صورت قولنامه‌ای هم مزایا و هم جنبه‌های منفی دارد. یکی از مزایای املاک قولنامه‌ای، قیمت مناسب زمین و خانه است که با ملک‌های دارای سند قابل مقایسه نیست.

اما یکی از جنبه‌های منفی آن این است که ممکن است فردی یک ملک قولنامه‌ای را با چند نفر معامله کند. بنابراین، قبل از خرید ملک‌های قولنامه‌ای، بهتر است از صحت قرارداد اطمینان حاصل کنیم.

در جستجوی خدمات تخصصی تبدیل قولنامه به سند هستید؟

شرکت انالیز ملک با استفاده از دانش حقوقی و تجربه‌ای گسترده، آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای و اجرایی در زمینه املاک قولنامه‌ای است. ما به شما کمک می‌کنیم تا با اطمینان خاطر و بدون دغدغه‌های حقوقی، معاملات خود را انجام دهید.

مزایای استفاده از خدمات ما:
– اطمینان از صحت و اعتبار قراردادها
– جلوگیری از معاملات متعدد یک ملک به چند نفر
– قیمت‌های رقابتی و مناسب

معایب عدم استفاده از خدمات تخصصی:
– افزایش ریسک خرید ملک قولنامه‌ای
– امکان بروز مشکلات حقوقی در آینده

با شرکت انالیز ملک، معاملات املاک قولنامه‌ای را به تجربه‌ای مطمئن و بی‌دردسر تبدیل کنید. برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر، همین حالا با ما تماس بگیرید! 09125653320

همانطور که اشاره شد، قولنامه یک سند عادی است. اما وقتی ملک پلاک ثبتی می‌گیرد، سند آن به سند رسمی تبدیل می‌شود. سند رسمی، سندی است که در متن قانون به این شکل اشاره شده است: “با استناد به ماده ۱۲۸۷ قانون مدنی: اسنادی که در اداره ثبت اسناد و املاک و یا دفاتر اسناد رسمی یا در نزد سایر مأمورین رسمی در حدود صلاحیت آنها و بر طبق مقررات قانونی تنظیم شده‌باشند، رسمی است”

این روزها، با توجه به اینکه بیشتر ملک‌ها دارای سند رسمی هستند و با توجه به اینکه قانون ثبت از سال‌های دور در ایران به تصویب رسیده، بیشتر افراد به تبدیل سند قولنامه‌ای به سند رسمی می‌پردازند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

مشاوره رایگان تبدیل قولنامه به سند
مشاوره رایگان تبدیل قولنامه به سند

سند رسمی دارای چه ویژگی هایی میباشد؟

ویژگی‌های سند رسمی در مقایسه با قولنامه به شرح زیر است:
– در صورتی که ملکی دارای سند رسمی باشد، نمی‌توان در مورد آن ادعای انکار یا تردید ارائه داد. تنها می‌توان در برابر آن جعل ادعا کرد. اما در مورد قولنامه که سند عادی است، می‌توان ادعای انکار و تردید کرد.
– سند رسمی، سندی است که لازم الاجراست و دولت و قانون فردی را که سند رسمی به نام او صادر شده است، به عنوان مالک می‌شناسد.
– همچنین، سند رسمی در برابر اشخاص ثالث قابل استناد است.
– بنابراین، اعتبار سند رسمی بیشتر از قولنامه است. همچنین، این روزها به دلیل افزایش تقاضا برای امنیت قانونی و شفافیت در معاملات، اهمیت این اسناد بیشتر شده است.

روش تبدیل قولنامه به سند رسمی

اگر ملک شما از آن دسته املاکی است که با قولنامه خریداری شده و هنوز برای دریافت سند تک برگ اقدام نکرده‌اید، با توجه به اطمینان بیشتری که سند تک برگ به شما می‌دهد، پیشنهاد می‌کنیم که برای تبدیل قولنامه به سند تک برگ اقدام کنید. در این مرحله، ابتدا باید از معتبر بودن قولنامه اطمینان حاصل کنید. در این زمینه، بنگاه معاملات املاکی که معامله را انجام داده است باید عضو اتحادیه املاک معتبر باشد تا قولنامه از لحاظ قانونی تایید شود. علاوه بر این، ملک مورد نظر باید دارای پلاک ثبتی در اداره ثبت اسناد و املاک کشور باشد. در غیر این صورت، املاکی که سابقه ثبتی ندارند نمی‌توانند از طرح صدور سند تک برگ بهره‌مند شوند.

شرایط تبدیل قولنامه به سند رسمی

افرادی که پس از خرید یک ملک در آن مستقر شده‌اند، می‌توانند برای کسب سند تک برگ اقدام کنند.
همچنین، افرادی که پس از خرید ملک، برای سال‌ها آن را متروکه گذاشته و هیچگونه ساخت و سازی را در آن انجام نداده‌اند، نیز می‌توانند برای دریافت سند تک برگ اقدام کنند.

هشت روش تبدیل قولنامه به سند تک برگ (سند رسمی):

داشتن مدارک لازم و آماده سازی آنها.
تهیه نقشه املاک با استفاده از مختصات UTM و فایل مرتبط.
دریافت سند برای املاک با قولنامه.
پر کردن فرم درخواست برای دریافت سند برای املاک با قولنامه.
ورود به بخش تکمیل درخواست.
ارسال مدارک به واحد ثبت.
بازگشت به سامانه برای دریافت سند برای املاک با قولنامه.
ثبت درخواست و دریافت شماره پرونده.

مدارک لازم برای دریافت سند ملک:

الف : برای املاک با سند عادی ( قولنامه ای) :
کپی از سند اصلی ملک
سند عادی ( قولنامه) که شخص متقاضی را به مالک اصلی متصل می‌کند.
ب : برای املاک با سند مشاعی :
سند مشاعی متقاضی
در صورتی که سند مالکیت به نام شخص متقاضی نباشد، ارائه وکالتنامه‌های مرتبط الزامی است.

قولنامه و سند رسمی
قولنامه و سند رسمی

تهیه نقشه ملک با مختصات UTM و فایل مرتبط:

الف : پس از اطمینان از وجود شرایط و مدارک فوق، در زمان دریافت سند برای ملک قولنامه ای، متقاضی باید با مراجعه به مهندسان نقشه‌بردار نظام مهندسی یا کارشناسان رسمی نقشه‌برداری دادگستری یا ثبت، بازدید از ملک را انجام دهد و نقشه با مختصات UTM را تهیه کند.

ب : پس از تهیه این نقشه، فایلی با نام parcelmal.xls که توسط سازمان ثبت معرفی و ارائه شده است، باید با توجه به اطلاعات درج شده در نقشه UTM توسط مهندس نقشه‌کش تهیه شود و در اختیار شخص متقاضی قرار گیرد.

تبدیل قولنامه به سند

با شرکت انالیز ملک، خدمات تخصصی املاک خود را به سطح بعدی ببرید. علاوه بر تبدیل قولنامه به سند، ما خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌دهیم تا تمام نیازهای شما در زمینه املاک برآورده شود:

1. نقشه برداری ثبتی و پیاده سازی سند: با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و دقت فنی بالا، نقشه‌برداری دقیق و پیاده‌سازی اسناد را انجام می‌دهیم.
2. مشاوره امور ثبتی: تیم متخصص ما آماده ارائه مشاوره‌های دقیق و کاربردی در زمینه ثبت املاک است.
3. دریافت سند برای املاک فاقد سند: اگر ملک شما فاقد سند است، ما راهکارهای قانونی برای دریافت سند ارائه می‌دهیم.
4. تبدیل سند دفترچه‌ای به تک برگ: با تبدیل اسناد قدیمی به اسناد تک برگ، امنیت و اعتبار معاملات شما را افزایش می‌دهیم.

مشاوره حقوقی: ما همراه شما هستیم در تجزیه و تحلیل تمام ابعاد املاک شما، تا از حقوق شما در هر معامله‌ای محافظت کنیم.

با شرکت انالیز ملک، اطمینان خاطر و امنیت را در معاملات املاک خود تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، همین حالا با ما تماس بگیرید!09125653320

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.