خدمتی دیگر از شرکت مهندسی بهین ترسیم

انتقال سند تک برگی و مراحل استعلام شهرداری

انتقال سند تک برگی و مراحل استعلام شهرداری

انتقال سند تک برگی و مراحل استعلام شهرداری
مشاوره قبل از خرید ملک  با انالیز ملک : انتقال سند تک برگی یک فرآیند مهم در معاملات ملک و زمین است. در این فرآیند، سند ملک از نام مالک قبلی به نام مالک جدید منتقل می‌شود. برای انجام این کار، مراحلی از جمله استعلام شهرداری باید طی شوند.

مراحل استعلام شهرداری برای انتقال سند تک برگی

تهیه مدارک لازم: مالک باید مدارک لازم را جمع‌آوری کند. این مدارک شامل اصل سند تک برگی ملک، مبایعه‌نامه، مدارک هویتی خریدار و فروشنده، مدارک مربوط به پایان کار ملک، مدارک مثبت عدم خلافی ملک، و مدارک مربوط به صورت جلسه تفکیکی زمین می‌شود.
ارائه به شهرداری: مالک باید به شهرداری محل وقوع ملک مراجعه کند و مدارک را ارائه دهد. سپس درخواست استعلام ملک را ثبت کند و منتظر پاسخ از شهرداری باشد.
مدت زمان استعلام: مدت زمان استعلام بستگی به منطقه مورد نظر دارد. گاهی از یک هفته تا سه روز زمان می‌برد تا جواب استعلام ملک از شهرداری صادر شود. مدت اعتبار این استعلام نیز بین یک ماه تا سه ماه می‌باشد.
انتقال سند: پس از دریافت جواب استعلام، مالک باید جواب را به دفتر ثبتی که در آن تقاضای فروش ملک و انتقال سند را داده، ارائه دهد تا بتواند سند را انتقال دهد.
به طور کلی، استعلام شهرداری یک مرحله مهم در انتقال مالکیت ملک است که باید با دقت و صحیح انجام شود.

استعلام سند تک برگی
استعلام سند تک برگی

مدارک لازم استعلام شهرداری برای انتقال سند

مدارک لازم برای انتقال سند تک برگی
برای انتقال سند تک برگی ملک، مدارک زیر نیاز است:
شناسنامه طرفین (انتقال دهنده و انتقال گیرنده) و رونوشت آن: شناسنامه‌های هویتی طرفین معامله باید ارائه شود.
کارت ملی طرفین و رونوشت آن: کارت ملی هویتی طرفین نیز باید در دفترخانه ارائه شود.
مبایعه‌نامه و رونوشت آن: مبایعه‌نامه ملک یا زمین که در بنگاه یا در هر مکان دیگری تنظیم و توسط طرفین امضا شده است، باید ارائه شود.
استعلامات مربوطه از شهرداری مبنی بر نداشتن بدهی بابت ملک: شهرداری برای انتقال سند تک برگی، استعلامات مربوط به بدهی‌ها و عوارض ملک را بررسی می‌کند. اگر بدهی‌ای وجود داشته باشد، مالک باید آن را پرداخت کند.
با ارائه این مدارک و طی کردن مراحل استعلام شهرداری، انتقال نهایی سند مالکیت انجام می‌شود.

برای استعلام ملک از شهرداری، مراحل زیر را باید طی کنید:

1. استخراج برگه استعلام ملک: مالک باید برگه‌ای که از دفتر اسناد رسمی دریافت کرده است، به شهرداری ارائه دهد.
2. بررسی منطقه ملک: مالک باید به شهرداری منطقه‌ای که ملک در آن قرار دارد، مراجعه کند و درخواست استعلام ملک را ارسال کند. سپس منتظر پاسخ باشد.
3. بررسی تخلفات ساختمانی: کارشناسان فنی شهرداری پروانه ساخت ملک را بررسی می‌کنند. اگر در ساخت ملک تخلفی رخ داده یا هزینه‌ای پرداخت نشده است، مالک باید این بدهی‌ها را پرداخت کند.
4. بررسی عوارض نوسازی ساختمان: یکی از شروط ثبت سند ملک، پرداخت هزینه نوسازی ملک و عوارض شهرداری است. کارشناسان فنی شهرداری این موارد را بررسی می‌کنند.
5. بررسی پرداخت بدهی‌ها: در نهایت، بررسی می‌شود که مالک تمامی بدهی‌ها را پرداخت کرده باشد یا خیر.

استعلام اسناد و پلاک‌های ثبتی

انجام این استعلامات امری قائم به شخص بوده و تنها از طریق مالک و یا نماینده قانونی وی امکان پذیر خواهد بود.
بمنظور انجام این استعلامات، در ابتدا مالک می‌بایست به اداره ثبت اسناد و املاک شهر خود مراجعه نموده و درخواست استعلام را ارائه بدهد.
پس از آن کلیه پلاک‌های ثبتی که با کد ملی فرد ثبت شده است، اعلام شده و در ادامه اطلاعات لازم مبنی بر اثبات مالکیت فرد نیز اعلام خواهد شد.
حال چنانچه فردی غیر از مالک و نماینده قانونی وی بخواهد اقدام به اخذ این استعلامات نماید، این امر مستلزم اخذ حکم قضایی از دادگاه می‌باشد
برای استعلام الکترونیکی وضعیت سند ملک با کد ملی، می‌توانید به سامانه ثبت من سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنید. در این سایت، دو روش برای استعلام سند خود وجود دارد:
استفاده از اطلاعات سند: در این روش، شما باید اطلاعات مربوط به سند ملکی خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل استان، واحد ثبتی، کد ملی مالک، نوع سند، و شماره دفتر املاک الکترونیکی می‌شود.
با انجام این مراحل، می‌توانید وضعیت سند ملک خود را به صورت آنلاین بررسی کنید. این سامانه به شما امکان استعلام وضعیت ممنوع الخروجی، تصویق اسناد و اوراق اسناد رسمی، و پیگیری آخرین وضعیت استعلام الکترونیکی ملک را نیز می‌دهد.

انتقال سند تک برگی و مراحل استعلام شهرداری
انتقال سند تک برگی و مراحل استعلام شهرداری

مراحل انتقال سند تک برگی ملک با وکالت به نیابت از موکل

مراحل انتقال سند تک برگی ملک با وکالت به نیابت از موکل، نیاز به رعایت مراحل خاصی دارد. در ادامه، مراحل و مدارک لازم برای انجام این اقدام توضیح داده شده‌اند:
مدارک شناسایی:
اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
مالک و خریدار.
در صورتی که یکی یا هر دو طرفین خودشان برای تعویض حضور نداشته باشند، وکالت‌نامه نیز لازم است .
مدارک معامله:
حلاصه معامله یا بنچاق.
فرم‌های مربوط به درخواست سند:
پر کردن فرم‌های مربوط به درخواست سند.
پر کردن فرم مربوط به ارسال به پست (در صورت وجود شریک، حضور و پر کردن فرم‌ها توسط شرکاء نیز ضروری است).
با رعایت مراحل فوق، وکیل می‌تواند با داشتن مدارک لازم، در موعد مقرر در دفترخانه حاضر شده و پس از طی مراحل انتقال مالکیت و ثبت آن، درخواست صدور سند تک برگی به نام موکل خود را داشته باشد

شرکت انالیز ملک
شرکت انالیز ملک، می‌تواند استعلام‌های مرتبط با انتقال سند تک برگی را برای شما دریافت کند.ما می‌توانیم  به شما در مراحل انتقال ملک کمک کنیم و مشاوره‌ای حرفه‌ای ارائه دهیم . برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره، می‌توانید با شرکت انالیز ملک تماس بگیرید. همچنین، شما می‌توانید قبل از خرید ملک، تمام استعلام‌های لازم را انجام داده و با خیال آسوده به خرید خود بپردازید .

برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر، همین حالا با ما تماس بگیرید!

09125653320

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.